🤑 SUPER SAVE SALE - Upp till 90% rabatt! 🤑 Till rean
Matsmart Stories

Tillsammans räddar vi återhämtnings­drycken

Varumärken & produkter

2019-11-21

Gainomax® har bytt förpackningsdesign. Via Matsmart räddas restlagret med helt perfekt återhämtningsdryck i förpackningar med det tidigare utseendet.

– Gainomax tar ansvar för att minska matsvinnet och ser till att träningsintresserade över hela Sverige kan rädda produkterna till rabatterade priser, säger Matsmarts vd Karl Andersson.

I april 2019 lanserades ett nytt utseende på ”Gainomax Recovery Drink”. Tetra-förpackningen har en hög andel förnybart material och har också lanserats för att tydliggöra smaken. I samband med lanseringen fanns ett restlager kvar med den tidigare designen, som Gainomax nu räddar via Matsmart.

– Helt perfekta produkter ska givetvis inte slängas. Genom samarbetet med Matsmart har vi en kanal för att rädda drycken, erbjuda konsumenter en extra prisvärd produkt samtidigt som vi gör en god sak, säger Anna Dahlgren, marknadschef, Gainomax.

Totalt räddade Matsmart 200 000 Gainomax förpackningar med återhämtningsdryck, motsvarande 50 000 liter.

– Alla producenter har då och då utmaningar med olika produkter. Gainomax tar ansvar för miljön genom att se problemet och hitta kreativa lösningar. Det gör både miljön och våra matsmarta kunder till vinnare, säger Karl Andersson.